Jag har haft fullt upp hela helgen och igår var det kaos hemma, därför har bloggande lidit.
 
Fredagen
I fredags tog jag, Pim och Ricki tåget till vår huvudstad. 
Vi fick först skäll av konduktören för att vi satt med vagnen där man kliver av/på, men det var fullt på hela tåget och det fanns endast plats för en vagn och självklart var den platsen upptagen.
Men vi kom överens om att fälla ihop våra vagnar och lägga dom under sätet, super säker att hålla i en 3 månaders....varför ska våra barn offra sig medans alla andra sitter säkert?
Vi anlände ca klockan 13 och uppsökte skötrum åt Ricki, super fräscht för att vara nere i T-centralen!
Vi gick från T-centralen till djurgården för att utnyttja våra biljetter på Vikingaliv som mamma gav mig i födelsedags present. 
På Vikingaliv var inte barnvagn tillåtet men rullstolar var okej, så Ricki som inte kan gå fick bäras runt på, då kan man lika gärna bära runt på någon i rullstol enligt mig...
Vi fick låna en bärsele som var alldeles för stor och Ricki fick panik i den eftersom han aldrig suttit i en sele.
Deras museum innehöll knappt några saker från vikingatiden, det var mest nya grejer och information, ville man gå en rundtur med guide så var det svenska varannan gång och sedan engelska, vi gick själva runt och läste.
Lite besviken på att hjälmarna som visades var sådana man kan köpa hos tex Gripheim...
Men sen fanns det en sagotur! 
Man satt som i en vagn, det var otroligt häftig men kort.
Ricki fick låna hörselkåpor och han somnade under turen efter det var ganska mörkt.
Efter turen så gick vi mot t-centralen, dock skulle tåget hem inte gå förens vid 19 och klockan var 16.
Vi käkade på donken och planerade för pizza när vi kom hem.
Uppsökte skötrummet igen för att amma.
Sedan lyckades jag byta biljetterna till ett tidigare tåg som gick 16.35 så vi hade 10 min på oss.
 
Lördag
Denna dag tog vi vårt pick och pack för att åka till Örebro. 
Ricki börjar bliver väldigt berest bebis♡
Vi skulle på Titanic utställningen! 
Dick hade det sålts för många biljetter så endast de om förbokat släpptes in, vilket vi hade och dock ändå stå ett tag i kö.
När vi kom in togs det lort på oss så att det såg ut som att vi faktiskt klev ombord på Titanick, sen fick vi hörlurar och en mp3, sedan följde man bilder och montrar medans det berättades i hörlurarna.
Såååå intressant och hemskt, de hade ett par barnskor från en flicka som överlevde, samma skor som hon hade när hon sprang över däcket mot livbåtarna.
Allt blev mer personligt med alla människor som det berättades om, alla brev och tillhörigheter, rekonstruktioner av skeppet osv...
Jag rekommenderar verkligen denna utställning!
Ewa köpte en liten docka till Ricki efteråt och Pim köpte kortet på oss som togs alldeles i början♡
 
Söndag
Dags för Penny som dop!
Vi gjorde oss fina, Pim ställde upp håret, rakade sig och tog på sig en kavaj.
Jag tog på mig samma klänning som jag bara på bröllopet vi var på, satte på mig smycken(massor av kors) och sminkade mig i bilen.
Dessutom hade Pim färgat min lugg kvällen innan♡
Vi var nog finast klädda!
Vi brukar alltid vara den som klär oss sämst men nu var vi fan finast!
Dopet hölls i Domkyrkan och fikat hemma hos Elin o Pär.
Alva och Penny bar matchande klänningar♡
Min mamma hade ställt upp att vara hundvakt i sista sekund, det gick super bra.
Kenzo och Midaz kan endast vaktas av folk de känner då de kan bli aggresiva annars, de fick respekt för min mamma första gången de träffades och den enda gången räckte tydligen, som tur var.
Penny somnade ganska snabbt hemma så Ricki var mest i centrum.
Det bjöds på smörgåstårta, bullar och kakor.
Ricki somnade när de flesta gått hem så han missade vår fotografering, men det var nog skönast för honom♡
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?