Denna dag började inte allt för roligt...mina kusiners hund Ture fick somna in igår.
Han blev ändå 10.5 år och fick se mycket under sitt liv, han somnade in hemma omgiven av sin familj♡
 
Men gårdagen då!
Vi var ute och traskade en de i det otroligt sköna men varma vädret.
Först till BVC, där vägde och mätte vi Ricki.
Han väger nu 4380 g, är 56 cm och huvudomkretsen är 38.2 cm.
Barnmorskan kommenterade redan innan hur stor han blivit sen sist.
Jag fick svara på frågor på ett papper ang mitt mående, jag svarade ganska normalt enligt barnmorskan och jag tänker logiskt och vuxet.
Ricki fick ju även första dosen vaccin för Rotaviruset, han fick som en vätska i munnen som tydligen var god enligt honom.
Vi pratade även om hans andning och nu står sängen på två puckar så att den lutar lite, jag vet inte om jag inbillar mig men han lät nog lite bättre i natt.
Vi pratade även om amningen och barnmorsksa att det bara var bra att han tog både bröst och flaska.
 
Det jobbiga är att personer runt mig säger "åh nu kommer ni bli magsjuka" "han kommer bli så dålig" osv...
Det är inte vad man behöver höra, jag är jätte rädd för att Ricki ska bli sjuk precis som alla andra föräldrar.
Men Ricki har haft det tillräckligt kämpigt och har legat tillräckligt på sjukhuset.
Det räcker med att vi kämpar med hans vikt fortfarande och då behöver inte jag mer stress och oro för att han ska bli magsjuk!
Jag sitter som en hök över Ricki nu och har kollat temp, bara för att jag blivit skrämd av dessa kommentarer...
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?