Hur firade ni vår nationaldag? 
Vi tog vårt pick och pack och åkte till Husby! 
Det var nämligen medeltids marknad där och Pim skulle vara med i en uppvisning av MAC.
Det var inte jätte stort men det var otroligt medmänniskor, många var utklädda och många kände man igen från diverse event.
Det var mycket hästar där också! 
Dels bondens, som jag kelade lite med och så var det turnerings hästar, ett ekipage kom hela vägen från Visby för att delta!
 
Ricki tog det hela med ro och sa inte så mycket, det var på slutet som han blev lite gnällig. 
Men han passade på att försöka prata med tränaren för Vargarna och även skratta åt honom ;)
 
Vargarna är då Uppsalas lag, några från Stockholm var där och även två från Nya Zeeland.
Tjejen från Nya Zeeland kom 4a i SM och trotts en smäll som nästan gick igenom hjälmen under uppvisningen så fortsatte hon att spöa på grabbarna.
Pim och Jocke visade upp softkit som då är vad man brukar träna i,det är inte alls lika mycket skydd även om Pim har mycket så står det inte emot srålvapen, de slogs med plast eller coldsteel som är jäkligt hårt.
Så ja...alla firar vi på olika vis.
För mig är denna sport helt normal och jag ser inte det brutala i det hela, men publiken såg tydligen det brutala vilket var lite roligt, men samtidigt ställer man sig frågan 'vad är det för fel på mig?"
För detta är verkligen inte normalt♡
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?