När jag för tredje natten i rad nekas min sömn så vill jag passa på att förtydliga vissa saker...

Min största hobby i livet är alltså INTE att lida av sömnbrist, jag tycker faktiskt INTE att det är speciellt mysigt att inte kunna duscha på x antal dagar, jag njuter INTE av att inte kunna fritt kunna gå på toa när jag vill (gäller även natt), nej det är INTE kul att alla andra kommer före mig i det mesta (även hunden) och jo jag vet att det är stökigt hemma...

Men så är det, jobbet som mamma är obetalt, ouppskattat och man får varken rast, semester eller OB. Jag kan ALDRIG sjukanmäla mig eller fly undan bara för en stund. (fan vad jag önskar att jag hade ett betalt jobb att fly till)
Kan du stämpla ut från jobbet och ha fritid? Kul för dig, jag vet knappt vad fritid betyder längre..
Tycker någon att du inte sköter ditt jobb ordentligt? Då får du antagligen prata med chefen.
Medans jag kan i dagens samhälle kan blir anmäld till soc om en smutsig gaffel råkar ligga framme.
Jag får nöja mig om ungen skrattar någon gång ibland och jag får glatt hålla mig vaken på kvällarna för annars är jag tråkig och får höra "ja men du gör ju inget om dagarna, hur kan du vara så trött?"

Jo jag får hjälp, jag blir avlastad, men jag kan och kommer aldrig kunna slappna av och jag kommer antagligen aldrig mer att sova en hel natt igen....
Och vad tjänar jag på detta? Ett par skratt om jag har tur.

 
Karin Wikström
( http://karinwikstrom.blogg.se/ )

Ja mammalivet alltså ;)

Svar: Ah men precis!Tänk om folk utan barn runt om kring faktiskt kunde förstå oss x)
Bea

Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?