När p4 Västmanland i Måndags skrev på sin facebook sida ang fas 3 som ska bytas ut på arbetsförmedlingen så frågade de även om någon varit arbetslös en längre tid och hur det känns/känts. 
Jag har varit arbetslös i ca 5 år och aldrig fått något deltagande i fas 3 och kommenterade exakt hur det känns att vara arbetslös....
 
"Det är som att alla andras liv flyter förbi en medans man själv sitter fastkedjad i en sten under vattnet, men det är precis så att man kan hålla ansiktet över ytan...
Man får ångest attacker före och efter nyår när alla andra glatt planerar.
Man får gång på gång höra eller känna hur jävla värdelös man är som inte kan fixa ett jobb."
 
Efter en stund fick jag ett pm från Mathias som pratar i p4 Västmanland och han ville ha med mig.
Han tyckte det jag skrivit var så bra!
Så klockan 15.15 ringde han upp mig och så gick det att höra min version av arbetslösheten.
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?