Idag känns allt negativt, jag vill bara göra mig av med lajv grejerna, det känns ändå inte som att jag kommer kunna labba inom någon snar framtid...
Det finns inte en chans i världen att någon vill vara barnvakt åt två barn samtidigt i en vecka och att hitta två som kan vara lediga samtidigt känns omöjligt...
Alla mina hobbys slängs på hyllan, min stickning slits i och lika så papperna jag ritar på, pennorna kastas iväg och böckerna rivs sönder..

Ibland känns det som att när jag fick barn så dog Bea och nu är jag ett skal, för det enda folk ser är en mamma.
Ingen ser mig längre, ingen förstår mina känslor och ingen lyssnar.
En mamma ska inte ha någon hobby och hon får absolut inte ha egentid/fritid, för hon ska lägga både sin vakna och sovande tid på barnen.
Vi förväntas alltid offra oss när barnen är sjuka och vi förväntas sitta uppe 4 nätter i rad med ett sjukt barn, utan att klaga.

Är man gravid får man heller inte klaga, för då ska man vara så äckligt lycklig, man ska tydligen njuta av alla smärtor, av att kläder krymper, att inte få göra eller konsumera vad man vill och man ska glatt slänga pengar i sjön på kläder som man bara kommer kunna använda under graviditeten.
Varför känner jag inte denna glädje?
Varför är jag inte glad över mina konstanta smärtor, kraftiga vikt uppgång och bristningarna som täcker kroppen?💔
Anonym

Du behöver verkligen inte trivas i din kropp! Tänk vad långt du kommit i denna graviditet pch hur kort tid det är kvar. Du klarar det! Kram❤️

Svar: Grejen är den att folk ska klappa mage och berömma hur stor man blivit, som om man blir glad att höra hur "fet" man är.
Varför är det okej mot gravida men inte överviktiga?

Efter graviditeten kommer mer ansvar och mindre egen tid = mindre tid att rå om sin kropp och där med inte förlora sina "gravid kilon" som det så fint kallas.
När ska en mamma få njuta av livet?
Vi får ju inte ens gå på toa ifred...
Bea

Anonym

Det är inte okej att kommentera någons kropp, gravid eller inte. Men grejen är att många tycker att gravida kvinnor är SÅ vackert. Du själv behöver inte tycka det. Något jag tycker du ska göra nästa gång nån kommenterar din kropp är att du säger nåt tillbaka, säger den ”åh vad tjock du blivit” svara typ ”tack detsamma”. Tror det får tyst på personen!
Sen angående gravidkilon. Det har blivit sån hets om det! Prioritera träningen bara om du vill och känner för det. Låt inte normer som säger hur det ska vara bestämma över ditt liv❤️

När du ska njuta? Försök njut här och nu även om det är svårt. Tönk vilken fantastisk kropp både du och din man har som kunnat skapa två människor! Tiden går fortare än man tror många gånger. Snart är småbarnsåren över! Håll ut❤️

Svar: Haha tack för tipset, det ska jag göra ❤
Jag vill träna, för ingen mår bra av att vara överviktig och jag trivs inte med dubbelhaka...

Hur ska jag kunna njuta med konstanta smärtor och restriktioner?
Var ju knappt så man fick gå ut i somras pga värmen kunde vara farlig för gravida🙄
Jag får inte äta eller dricka det jag vill och herregud om jag anstränger mig för mycket eller ligger på fel sida när jag vilar!😒😱
Ja wow, vi fungerar biologiskt precis som typ 90% av alla människor.
Snart över?
Precis som mina hobbys och min livsgnista.
Bea

Anonym

Blir på ett sätt ledsen av ditt svar, du är så negativ😞 På vilket sätt skulle situationen kunna bli bättre då?

Önskar du att du hade väntat några år med barn? Blev du tvingad till att skaffa barn?
Är svaret nej på frågorna så är det bara du som kan göra något åt ditt tänk. Dina barn har en pappa, tycker verkligen han ska ta mer ansvar än det verkar som han gör nu. Tycker det verkar som du är överbelastad och kanske känner dig otillräcklig?

Svar: Det var aldrig planerat att skaffa barn och hade jag väntat så skulle det nog aldrig blivit några barn 😊
Man kan aldrig bli tvingad till att skaffa barn, även om det känns som att jag inte hade något direkt val denna gång, jag fick ju ändå veta att jag var gravid i v.16

Han tar det ansvaret han hinner med, men han jobbar ju hela dagarna och när han kommer hem så sover Ricki redan.
Jag känner mig bortglömd, alla förväntar sig att man glatt ska ge upp hela sitt liv så fort man blir gravid och av någon anledning ska jag känna lycka över mina bristningar 🙄🤔
Andra mammor kan dessutom ta bilen och åka iväg själva, men den turen har inte jag, så jag får noll socialkontakt på nästan hela månaden ibland.
Bea

Anonym

Önskar verkligen att jag kunde ge dig en kram❤️.. Och önskar jag hade barn i samma ålder som Ricki så kunde vi ses ibland. Vi bor ganska nära varandra

Svar: Tack ❤
Problemet är bara att jag lider av socialfobi och ställer därför in träffar, även fast jag vill träffas 😕
bor du också i Sura? 😊
Bea

Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?