Ännu en gång hamnade vi på akuten...
 
Pim vaknade upp för att dra till jobbet och klagade på att han hade ont i magen men åkte ändå och jag somnade om.
Efter 1 timme eller så hör jag hur någon är i huset, inbrott tänker jag men väljer att ligga kvar i sängen och lyssna.
Det stökas en del i hallen och på toan, men jag har inte att Ace reagerar så jag går ner och där ligger Pim nedanför trappen!
Han har så ont att han inte kommer upp, utan att fråga något hjälper jag honom upp till sängen och sedan äger jag "säg till när jag ska ringa".
För jag vet ju att jag faktiskt inte kan göra något...
Pim vrider och vänder på sig och jag försöker se till att Ricki inte vaknar.
Efter jag vet inte hur länge så säger Pim att jag ska ringa, så efter mycket om och men får vi hit en ambulans (som tog onödigt långtid på sig).
Pim har kräkts och legat på golvet pga smärtan, men grejen är den att det kom få stunder då han inte kände något och precis när ambulansen kommer så är det en sådan stund och bara för det så får inte Pim åka med!
De tycker alltså att en person som spyr av smärta ska köra in sig själv!

Vi åker in, jag betalar parkeringen (bara det är sjukt) och skickar in Pim med Ricki.
Det tar ca 1 timme innan vi får komma fram och sedan 1-2 timmar till innan vi får träffa en sköterska.
Det tas prover, hjärtat kollas osv.
Sköterskan måste springa på larm så det kommer in en annan, hon forstätter undersökningen.
Vi skickas till nästa rum, det med massa sängar, Pim och en till ligger där, de har både extremt ont men ingen får någon direkt hjälp...
Efter ytterligare 1 timme har Pim redan fyllt en spypåse och påbörjat en ny, då äntligen ser kommer en sköterska fram till oss som jag sett har tittat på oss till och från.
Hon frågar om Pim överhuvudtaget har fått någon smärtsillande, Pim sitter då på golvet och får fram ett nej.

Vi flyttas till ett eget rum, jag passar på att byta blöja på Ricki eftersom han fortfarande har nattblöjan och efter en stund kommer en sköterska med smärtsillande, en sprut så inget larv med alvedon.
Pim beklagar sig ett tag på att det inte fungerar och att ahn är så trött, han vill bara få sova.
Pim somnar och jag försöker underhålla Ricki som är uttråkad och hungrig.
 Vi väntar på att Pim ska skickas på ett ultrljud, så jag ringer pappa som ska hämta Ricki och köra honom till min mamma (som tack och lov var ledig.)
Pappa var pålunch så det skulle at en stund, jag bstämmer mig då för att leta efter in micro.
Jag lyckas haffa en sköterska som springer förby utanför vårat rum och frågar om jag måste gå till cafeterian om jag ska hitta en micro.
Men hon förstod att det var Ricki som behöve mat så hon värmer vatten i personalens micro, Ricki hinner precis äta klart när Pim vaknar och en sköterska kommer in och skickar hem oss!
Asså va?!
Pim var egentligen glad för han hatar sjukhus.
Han fick dessutom tabltter utskrivan, samma smärtstillande som han fick i spruta.s
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?