Igår (fredag) startade dagen 05.00 och då tvingade jag ut Ace, han tvärnitade i dörren när han såg hur mörkt det var ute, inte lätt med en mörkrädd hund🐶
Sen packade jag Rickis skötväska, tog fram kläder åt honom + varma ytterkläder, gjorde mig i ordning och 05.40 väckte jag honom.
Klädde snabbt på honom och gick till bussen.

Runt 07 någon gång kom vi fram till min mor och Ricki som hade sovit hela vägen, vaknade med ett leende och fick frukost💙
Han var verkligen super glad över att få se hennes vovvar❤
08.45 gick jag mot bussen för att åka till sjukhuset.
09.30 var jag framme och fick snällt vänta på att klockan blev 10.
Jag hann få bilder på Ricki som somnat om i soffan och prata med Pim i telefon.
Jag minns fortfarande känslan när jag och Pim satt här första gången, vi var så nervösa och glada.
Vi fikade och läste i deras informations pärm innan vi äntligen fick se vem som gömde sig i magen👶💙

Undersökningen gick bra, allt såg fint ut och han ligger nu endast 0.8% över den "normala" beräknade vikten, tidigare låg han 4.6% över.
Jag fick se honom träna på att andas, vilket var jätte häftigt och så rörde han lite på läpparna❤
De vill fortsätta ha koll, för tydligen såg allt normalt ut när jag väntade Ricki också, så de vet fortfarande inte varför han var så tunn när han föddes.
De vill se så att det inte blir något fel mot slutet.

Efteråt åkte jag hem till mamma igen, både jag och Ricki fick mat + fika.

Sen följde mamma med ner till Centralen och eftersom vi missade Sura bussen så käkade vi glass i väntan på nästa, de går ca var 30e minut.
Resan hem gick sådär, bussen blev överfull och en kvinna tyckte att det var okej att luta sig mot vagnen fast det fanns plats att stå på andra ställen, men när jag började vagga med vagnen så verkade hon fatta vinken.
Hon stod dock kvar så att jag inte nådde att ändra till liggläge åt Ricki, så han var lagom missnöjd...
När vi ÄNTLIGEN kom hem så passade jag på att plocka ett äpple från trädgården och ordnade äppelbitar åt Ricki🍎
Han blev jätte glad när Ace hälsade oss välkomna hem och gav honom en kram😍


Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?