DDå har vi varit på vår första träff med föräldrargruppen här i Surahammar.
Vi var på öppna förskolan som ligger i folketshus, först kände jag mig lite utanför men de vände sig snabbt och hälsade på både mig och Ricki. 
Vår barnmorska var där och hon som hade oss när vår ordinarie var på semester, skönt att båda känner oss.
Hon som hade oss den där enda gång tyckte det var kul att se hur Ricki vuxit, han var ju ändå bara 2 månader när de träffades.
 
Vi pratade en del om vad man gör när de blir förkylda och magsjuka.
Vi pratade allmänt med varandra och fick tips om råd, det var så mysigt♡
Det flesta var i Rickis ålder och en var till och med född på samma dag!
Jag var inte ensam om att vara ny i Sura och dessutom ny i gruppen.
Nästa träff blir om en månad men några i gruppen hade gjort en egen chatt så den bjöds jag in till, de garanterat även egna träffar ibland, känns som att detta kommer bli såååå bra!
 
Vi pratade även om vilka förskolor vi valt, jag hade ju inte skickat in papprena men valt 2 av 3 förskolor och vi ville alla att de skulle försöka ordna en träff med alla rektorer från Surahammars olika förskolor.
 
Jag gick hem och läste om alla förskolor och skickade in papprena.
Jag är nog den enda i gruppen som inte tagit med Skogsgläntan...Jag har valt Ängsgården som nr 1 för där gick Pim som liten och de tar in matematik i sina lekar, jag har dyskalkyli och Ricki kan ha ärft det så då är det bara bra om han får en boost i matten, nr 2 är Ekot för de är helt miljömedvetna, odlar, har kompost, är för det mesta ute och de är privata, nr 3 är Äventyret för de har en portfolio som följer barnet genom hela gången på förskolan, så att både vi och Ricki kan se hur han utvecklas osv, det som drog ned är att de använder sig av Ipad.
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?