Idag var vi till bvc igen för den vanliga kontrollen.
Ricki väger nu 3890 g, är 53 cm lång och har skallmått på 37.5 cm.
Tydligen är han lite tidig med att följa med blicken och han tittar tydligen ovanligt mycket på vad man gör, dessutom är han tidig med att le ordentligt.
Barnmorskan tror att det är för att vi pratar och sjunger så mycket för honom, han har ju dessutom börjat ge svar och försöker låta "oohh" när vi gör det.

Vi är nu ganska säkra på att han är allergisk mot mjölkprotein, eftersom jag hållit inne på det och han redan blivit mycket bättre.
Så nu är det noll intag på mjölkprotein så länge jag ammar och jag får käka calcium tabletter, jag ska dessutom försöka äta sådant som innehåller extra calcium.
Jag kommer helt enkelt få börja äta nyttigt.
Om två veckor har vi nästa besök och då ska Ricki få första dosen av vaccinet mot Rotaviruset.
Dessutom ska jag få fylla i nå papper om min psykiska hälsa.
Och nu på Måndag ska vi äntligen se till att Pim står som Rickis pappa!
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?