Igår klockan 08.39 satt jag och Ricki på bussen mot Sjukhuset för att ta prover, klockan 09 satte jag på honom ett EMLA plåster på vardera arm.
Vi åkte in till min mor med Pim klockan 05 så att vi slapp strula med Surabussen.
Bussen från Skälby körde totalt fel, men eftersom vi var ute i god tid så gjorde det inget och dessutom sov Ricki. 
 
I väntrummet på sjukhuset träffade vi Rickis faster Elin, en riktigt trevlig överraskning♡
Klockan 09.49 kom en sköterska och pratade med mig och sa att jag kunde ta av plåstrena eftersom EMLA gör så att blodkärlen drar ihop sig och de behöver lite tid att vidga sig, 15 min senare hämtades vi och de var tre stycken som var närvarande. 
Ricki satt i mitt knä och de visade hur jag skulle hålla, en sköterska höll i armen som skulle stickas, en sjöng och spelade upp Youtube och den tredje stack.
Det blev ett stick i vardera arm då första armen bara gav blod till ett rör ochcde behövde två.
Ricki blev så ledsen att det först inte kom något ljud från honom, tårarna rann och han hulkade för att han var så ledsen♡
Men han gjorde inget försök att rycka undan armen!
Han blev till och med ledsen när de bara skulle plåstra om honom...
Men han fick ett gosedjurs lamm som tröst och den fick ett par kramar av Ricki♡
 
Efter det åkte vi till Erikslund för att shoppa. 
Jag blev glatt överraskad av rean och köpte en del kläder till Ricki.
En vas, limpistol, parfym och två ansiktsmasker blev det till mig.
Pim fick en Jack Daniels choklad♡
Vi fick låna mikron på Citygross så att Ricki kunde äta och sedan ville han promenera lite, det slutade med ett rymnings försök mot Ikea!
När vi började gå mot bussen till Surahammar så smet vi in på en butik som jag velat gå in i jätte länge och jag blev nog lite besviken...mest grejer för symaskin och priserna på de få pyssel grejer som fanns var väldigt höga.
Men jag kom ut med några grejer ändå.
När vi var bakom Ica Maxi så ringde Pim och frågade om vi var kvar på Erikslund, för han och hans kollega skulle käka lunch på Chop Chop. 
Ricki sov sen länge och sov genom lunchen + resan hem♡
Han vaknade efter en stund hemma, men var fortfarande trött så vi la oss i sängen och somnade båda väldigt snabbt. 
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?