Bättre sent än aldrig!
Lördagen den 26 Maj var det vår dag.
Den innebar massor av stress, skratt, tårar och alkohol i mängder.
Allt blev så perfekt, även om det blev lite kaosartat ett tag, vi skulle tex träffa prsäten 1 timme innan vigseln och vi kom dit 15 minuter innan!
Men vad gör man inte för att få de bästa bilderna med världens bästa fotograf? 😉

Vigseln var värkligen magisk och Pim beskrev det som en Tim Burton film, jag i min svarta klänning, med den långa svarta slöjan som döljde mitt ansikte, de röda rosorna och musiken 💖
Jag fick precis som jag ville, det blev en överlämning och det är jag såååå glad för, det är tydligen inte många präster som går med på sånt längre, men vår präst tyckte precis som oss att de gamla traditionerna var bäst.
Jag var såååå nervös, hjärtat slog så hårt och jag skakade, men när jag kände hur mycket Pim skakade så blev jag lugnare...
Vi läsa samma löften, som jag skrivit 💞
Både vi och prästen missade en psalm, men det gjorde inget, det blev så fint ändå.
Innan vi klev ut från kyrkan så tog en som jobbade där kort på oss, de samlar bilder på de som döps och gifter sig i Ljusnabergs kyrka, förhoppningsvis kommer bilden upp snart och vi får pryda väggen med vårat ovanliga bröllop.

Att kliva ut var överväldigande, alla som hurrade, såpbubblor som svävade i luften, alla bilder, alla kramar och gratulationer!
(Folk som gick förbi tittade lite konstigt när alla klädda i svart hurrade😂)
Jag fick ta av mig mina skor då de var liiite små och det gjorde ganska så ont efter ett tag, dessutom var det svårt att hålla balansen i gruset.
Man kände sig stolt och vuxen.
Både jag och Pim är yngst i våra familjer så jag kan tänka mig att vi blev lite vuxnare i allas ögon nu.
Vi fick (också som jag ville) lämna kyrkan i en jänkare, Ewa och Mickes nya, de hade till och med knytit burkar efter bilen!

Fotograf: Amanda Wallkulle
För övrigt världens bästa bröllopsfotograf!

Bilder av gäster kommer nedanför
 
Festen var stressig, det kaosade med maten, men alla blev mätta till slut, en bestman blev alldesles för full och det var han som hadde ansvar för grillen...
Maten var god, många ställde upp med hjälp, vi bjöd även på melon, jordgubbar och bullar innan maten, med lite bubbel till för de som ville ha och till maten bjöds det på öl, gin och vin.
Barnmat fanns också eftersom det ändå var tre barn på plats 😉
Mina tärnor slet otroligt mycket så vi tvingade dom till ett par pauser, de hade även bakat hela natten för att få i ordning cucakes, som blev jäkligt goda och häftiga.
Tårtan beställdes av en tärnas bästa vän, den ovanlig tårta och vi sa inte till gästerna vad den innehöll, ja förutom att den var heöt nöt och laktosfri då.
Det var en jäkligt ovanlig tårta, en chokladbolls tårta!
Hur häftigt är inte det?!

Talen var sååå fina!
Jag grät till min pappas, asså wow😍
När Pims mamma höll tal avr det många som fick "allergier", hennes egen man fick gå ut för att han grät💓
Pims bror och hans kompis Christian, som även ses som en i familjen, sjöng ett par låtar och Christian smög in ett litet tal också.
 
Mot kvällen belv det alkohol, musik och dans i mängder!
Men jag fick bara mer och me svårt att andas och ahde ont i magen, som tur avr så hade jag tagit med mig andra kläder, så Pim fick hjälpa mig att öppna korsetten och då blev allt såååå mycket bättre!
Jag dansade ett par gånger, tro det eller ej, inte bara med Pim uten hans kusin bjöd även upp och varken han eller jag kunde dansa så det blev perfekt.

Pims och min ena hand bands ihop och vi fick slå in ett paket, svårt men det gick bra, vi är nog bättre på samarbete än vi tror.
Runt 03 rörde vi oss mot hotellet, jag var så trött att jag till slut bara satt och stirrade...
 
 
Brudtärnorna kunde inte låta bli att ta kort på oss innan bröllopet😉
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?